Pár slov o copywritingu

Poznejte své čtenáře a ověřujte fakta. Ano, i takové "překvapivé" rady jsem našel v článcích, které hledaly společné rysy žurnalistiky a copywritingu. A proto jsem se rozhodl, že se na tohle téma podívám taky. Trochu jinak a hlavně se zkušenostmi z praxe.

Nejen mezi řidiči, ale i mezi copywritery a jejich klienty koluje řada polopravd, omylů a mýtů. Na rozdíl od silnic v marketingu naštěstí nejde většinou o život. Jenže škoda je i peněz, které zbytečně vyhodíte jen proto, že máte o copywritingu zkreslenou představu. Podívejte se proto na nejčastější mýty, se kterými se v praxi setkávám.

Kolik mám chtít? A mám pracovat s cenou za normostranu nebo podle odpracovaného času? To jsou jedny z nejčastějších otázek všech začínajících copywriterů. Proto jsem připravil pár rad z praxe, které vám na ně pomůžou odpovědět.

Vcelku pravidelně se setkávám s jednou věcí. Obrátí se na mě klient a chce přepsat texty po předchozím copywriterovi. Nebo napsat úplně nové. Proč? Protože zjistil, že nefungují. Místo toho, aby ušetřil za levné texty, tak zaplatí za copywriting dvakrát. A to jen proto, že si na začátku špatně vybral.