Pár slov o copywritingu

Jak napsat produktový popisek, který 100% zafunguje? Má být krátký a výstižný nebo klidně delší s důrazem na emoce? Zdánlivě jednoduchá otázka, na kterou ale není tak snadné odpovědět. Správně totiž můžou být obě varianty. Stačí jen přizpůsobit produktové popisky zákazníkům. Mrkněte, jak na to.

Poznejte své čtenáře a ověřujte fakta. Ano, i takové "překvapivé" rady jsem našel v článcích, které hledaly společné rysy žurnalistiky a copywritingu. A proto jsem se rozhodl, že se na tohle téma podívám taky. Trochu jinak a hlavně se zkušenostmi z praxe.

Nejen mezi řidiči, ale i mezi copywritery a jejich klienty koluje řada polopravd, omylů a mýtů. Na rozdíl od silnic v marketingu naštěstí nejde většinou o život. Jenže škoda je i peněz, které zbytečně vyhodíte jen proto, že máte o copywritingu zkreslenou představu. Podívejte se proto na nejčastější mýty, se kterými se v praxi setkávám.

Kolik mám chtít? A mám pracovat s cenou za normostranu nebo podle odpracovaného času? To jsou jedny z nejčastějších otázek všech začínajících copywriterů. Proto jsem připravil pár rad z praxe, které vám na ně pomůžou odpovědět.

Vcelku pravidelně se setkávám s jednou věcí. Obrátí se na mě klient a chce přepsat texty po předchozím copywriterovi. Nebo napsat úplně nové. Proč? Protože zjistil, že nefungují. Místo toho, aby ušetřil za levné texty, tak zaplatí za copywriting dvakrát. A to jen proto, že si na začátku špatně vybral.